maanantai 14. syyskuuta 2009

Oisko vaikka agilityä?

Oon huomannu, että noita otsikoita on supervaikee keksii, kun aina ne liittyy agilityyn. Joskus myös ehkä Gillen kulkusiin, mut harvemmin :)

Oltiin Topin kanssa lauantaina hiukan kentällä harkkaamassa. Ensin oli kotona niin hemmetin tylsä, et päätettiin illalla lähtee sinne. Mut en tiedä olisko vaan pitäny jäädä sohvalle. Ensin meni hermot Pogoon, ku se vaan huusi ja yritti tappaa itsensä hihnan kanssa. Sitten meni hermot Gillen kanssa, ku se vaan komensi ja puri mua. Sit meni hermot mun koutsi-Topiin, ku se oli ihan tyhmä. Ymmärrän hyvin miksei Terhi haluu että Mikko kouluttaa sitä, se on ihan vammasta!! No, sit tunteet viileni sillä kun alkoi yhtäkkiä sataa IHAN kaatamalla. Oltiin siinä viidessä minuttissa ku neljä uitettua koiraa. Se reissu loppu lyhyeen.

Tänään oli kuitenkin kivempi harkkapäivä. Pakotin Tarun tulee tekee jonkun radan mulle ja Gillelle, mutta lopulta se tulikin sit vetää koko treenit Terhin puolesta. Oho. Rata oli joku ykkösluokan rata, ja ihan kivan oloinen.

Jäi ainakin Gillen menosta tosi hyvä mieli, tätä mä oon sit jo vähän odotellutkin :) Gillen meno oli aika kivasti irtoovaa, en tiiä miten kauan poika olis irronnut pidemmälle, oon vaan tottuneesti aina vienyt koiran ihan esteen eteen asti. Nyt Taru pisti mut tekee toisella tavalla, ja onnistui. Itellä sain vauhdin ihan hyvin kulkemaan, mut kokoajan mulla on edelleen kaikki hakusessa, ihan häsläämistä - ainakin mun pään sisällä. Sit ku mietin, et nyt teen noin, mut en teekään. Voi pöllö. Mut siis loistavasti meni, jopa renkaaseen olin suht tyytyväinen... kai se siitä sit joskus. Taru oli kyl toisella puolella lelun kanssa, muttei tarvinnu ihan siinä renkaan suulla sentään seisoo. Kepit oli ihan jostain peestä, niistä ei puhuta, pilaa fiiliksen ku kaikki muu meni niin hyvin :)

Lopussa mentiin meidän ekaa sarjaestettä. Ensin menin valssilla, joka oli hyyyyvä. Mutta sitten piti tehdä sokkari, ja mä tein silti valssin! Vaikka siis olin ihan sisäistänyt tämän sokkarin idean. Toisella kerralla tein sentään oiken, mut silti meinasi vartalo kääntyä toiseen suuntaan valssaamaan. En tiennytkään, että toi voi olla noin vaikee itelle! :D Huomaa etten oo harjotellu, ja toi valssi nyt vaan on se mitä teen useimmiten. En edes tiedä muiden nimiä... :P

Sanotaan se nyt vielä kerran, ettei jää epäselväksi :) Gillen kanssa meno oli huisin hauskaa tänään. Olin ihan varma, ettei siitä tuu yhtään mitään, kun se oli siellä kentän laidalla höyrynyt jo yli tunnin, ja Pogokin pääsi ennen sitä. Mutta tyytyväinen olen lopputulokseen, ainakin Gillen menoon, ehkä oma meno olisi voinut olla sujuvampaa. Olisin voinut mennä vielä vaikka enemmänkin, oli hyvä draivi päällä. Nyt on sitten lippu korkeella torstaisia epiksiä ajatellen... mutta eiköhän se sieltä ryminällä tule alas ja palauttaa mut taas maanpinnalle! :D hyyyyyvä asenne Sanna, go go!!

Mutta sitten vielä Pokeripoika. Käytin taas toista ryhmää hyväkseni, Topi kun on iltavuorossa niin otin Pogon mukaan. Vähän sitten vihjailin Hannalle, että se vois mennä Pogon kanssa sitä rataa :) ite en halua mennä, ku en osaa yhtään. En pysy mukana ja se on muutenkin vaan niin outoo. Taru ei voinu mennä sen nilkkansa takia.

Hannan ja Pogon menoa oli tosi hauska katsoa. Huomaa että Hanna on tottunut menemään hiukan rauhallisemman koiran kanssa, Pogo näytti taas kaikki hullunmerkit :) Pyörii ja hyörii, huutaa, juoksee pallon kanssa, ei anna palloa pois... On siis perus Pogo. Sillä oli niin kovat paineet päästä aksaamaan, ettei edes huomannut että Hanna on ohjaamassa, sitten vaan mentiin eikä meinattu! Rimatkin lenteli sinnetänne välillä :) Mutta hyvän näköistä menoa se oli sittenkun Hanna tajusi homman idean ja sen miten Pogon kanssa toimitaan. 15 virhettä niiltä sitten lopuksi tuli kun meni radan läpi vielä kokonaan. Hanna tykkäsi ja Pogo tykkäsi. Kiva juttu.

Torstaina sitten tosiaan ne epikset. Oon jo luonu Topille ja Pogolle suuret paineet, ne kun on Rauman cup-osakilpalussa tällä hetkellä kakkossijalla makseissa, nyt siis pitää voittaa! Alas Heidi ja Nuusku!! :D Oon saanu vähän nihkeää innostuneisuutta kyllä pojilta, en ymmärrä!! Mulla ja Gillellä menee hyvin, meillä tais olla jopa 3 pistettä :D Mut me ollaankin molemmissa medeissä ja makseissa, ne kun laskee yhteen, niin on enemmän :) me siis tullaan vaan taas näyttämään, miten ei kuulu tehdä.

3 kommenttia:

  1. Topi kunnioittaa vanhempia ihmisiä ja suhtautuu nyt sen takia nihkeästi noihin epiksiin ;) Sovitaanko, että voittaja tarjoaa kahvit?

    VastaaPoista
  2. Sovitaanpa vain, mut tarjotaan ne kaffet sit paikanpäällä ko seura kummiskin maksaa =)

    VastaaPoista
  3. No se mullakin oli ajatuksena ;D

    VastaaPoista