sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Gille kisaa

Tänään oli Gillellä ihan spesiaali päivä. Se lähti mun kanssa kisoihin - ja ihan ilman Pogoa! Pogo jäi kotiin nukkumaan Topin kanssa tyytyväisenä kun mä raahasin Gillen mukaani. Se ei olis millään halunnut lähtee, yritti viestittää mulle jotain tyyliin "hei idiootti, kello on joku hiton seittemän, ja mä nukun nyt".

Kisapäivä oli jälleen kerran mukava, vesikoiraihmisiä ja vesikoiria everywhere - ja sit Ansku!! Taru oli mun ketynä, ettei tarvinnut yksinää hermoilla :) Ihan hyvillä mielillä lähdin kisoihin ja hyvillä mielin sieltä myös tultiin pois. Tuloksista piittaamatta.

Kivoimman olonen rata oli ensimmäisenä, en tiedä miksi, mutta jotenkin se vaan oli hauskan oloinen. Ja radalla oli pöytä! Kävin eilen kentällä treenaamassa pöytää, ja odotin sitä, että mitenköhän Gille kisatilanteessa pöytään reagoi. Noh, eihän me sinne asti edes päästy. Jäätiin sitten aika alkutaipaleelle, kun pojalla alkoi höyryäminen ja puomin kontaktia ei otettu niinkun pitää. Siis aika monen mielesti se oli varmaan ihan hyvä kontakti, mut ei hemmetti ollut sellanen kun sen piti olla! Siitä ei kuulu hypätä pois mua puremaan... näin mä ainakin olettaisin. Lykkäsin sen siihen sitten uudestaan ja pois radalta. Hylky siis siitä. Ei oikeastaan harmita, koska olin niin tiesin ton, mutta silti harmittaa, että jäi se loppurata suorittamatta!! :/ ja sit senkin puolesta harmittaa, kun noi kontaktit on niin vammaset.

Toisella radalla päästiinkin sitten ihan maaliin asti. Siellä tuli 15 virhepistettä. Rima tippui heti alussa, liekö kaatunut koko este. Mentiin okserin ohi, saattoi olla taas jossain muussa vika kun Gillessä ja sitten Gille päätti kesken keinun, että täältä mä voin hypätä muuten vaikka kesken pois. Muuten se oli kai ihan hyvää rataa, pitää katsoa videolta kun ei niin hirveesti muistikuvaa ole :D

Viimeinen rata oli hyppäri - ei kontakteja mitä pitää jännittää. Siinä vaiheessa alkoi kahden tunnin yöunet painaa päälle, huutava nälkä ja Gilleäkin näytti väsyttävän. Ei siis ollut ihan suunnitelmat radalla sellaisia kun piti (niinku alun putkeen meno). Anskukin sanoi, että okserilla mun ohjaus oli tosi hyvää, mut Gille siitä vähät välitti vaan iski kiinni vaan... "paskat mä mitään ohjauksia jaksa kattoo". Mä siis yritin ohjata okserin selkeesti ja sitten keilata sen keilan sinne putkeen, mut siis se oikeesti tarkotti, että pure mua. Sieltä tuli niin paljon kaikkia kieltoja, että hyllyä pukkas taas. Alkoi jo naurattamaankin radalla, kun se oli niin epätoivoista menoa. Askun siskokin kommentoi, että miten joku voi olla niin tyyni siellä radalla, vaikka koira on tollanen. Siinä sitten kun mietin, että minkä näköistä se oli kun yritän tunkee sitä koiraa sinne saakelin putkeen, mutta se vaan huuta ja puree, niin nauruhan siinä pääsi. Ja se muuten taas puri.

Videolta kun nyt katsoin omaa menoa, niin oli se taas aikamoista. Ihan epäreilua, että ykkösissä on jotain hemmetin hyviä kolmosluokkalaisia ja sitten vertaa itteensä niihin. On toi vaan sen verran häsläystä toi mun ohjaus. Mä ainakin nauraisin siellä radan reunalla kippurassa, Gille on kyllä huvittava kun se vaaaan huuuuttaaaaa ja huuuuuttaaaa ja huuuuttaaaaa. Mut tälläsii me ollaan, Sanna ja Gille :) Paljon tuli treeni- ja kisapäiväkirjaan kirjoitettavaa: kepit (tahtoo itsenäiset kepit, toi on vaan niin tyhmän näköstä). Putkien takaaleikkaaminen, jaa että meilläkö ongelma? Kontaktit - toisella radalla ne oli edelleen ihan perseestä, mutta niillä vaan mentiin... ja taitaa se okserikin olla jossain listalla... nämä siis nyt ainakin. Miten mä ne toteutan, jätän sen ongelman Tanjalle :D Olen ainakin käynyt harkkaamassa niitä saakelin keppejä, mutta jonkun pitäis vaan ensin opettaa mua!



Heh, päätin sitten, että perhana, laitetaan kaikki tänne vaan. Mitä sitten. Meinas mennä hermo, kun moviemaker kaatui kolme kertaa, mutta tässä se nyt on.

Erityismaininta: Pogon lempi-sisko Soolo The Supersankarista tuli eilen agilityvalio! Ollaan kyllä ylpeitä Mummasta ja Soolosta kaikki. Pogo ei vaan oikeen ymmärtänyt, että mikä valio, miksei Ingman? Ja eihän se edes tykkää maidosta, piimäkin on ihan paskaa :D Mut Soolo on vaan niin jees!

2 kommenttia:

  1. Kiva lukea kisoista, kun kerranki et kirjoita neganeganeganegatiivisesti! Virheistäkin oppii, kuulemma, sit jossai kohtaan? :D

    VastaaPoista
  2. Suuri askel eteenpäin, kisoissa ei mennyt hermot ;) tästä on hyvää jatkaa =) Huippu ihania kuvia taas! Gille hopeanuoli hyppää tyttöjen yli =)Harmi kun oma kamera on niin huono, jos vaikka Anna ottais joskus tytöistäkin uusia kuvia?

    VastaaPoista